You should register with SL-Stun in order to view posts and open new topics. Please Signup with us now.

Register

PrevPrev Go to previous topic
NextNext Go to next topic
Last Post 25 Aug 2020 09:03 AM by  indika76
ශ්‍රී ලංකාවේ චිත්‍රපට
 166 Replies
Sort:
You are not authorized to post a reply.
Page 5 of 9 << < 34567 > >>
Author Messages

maduranga001
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:14112






--
06 Jan 2020 07:33 PM
මේ සුජාතා චිත්‍රපටයම නැවත නව වර්ෂන් එකක් රුගත කරලා තිරගත උනා නේද මෑතකදී? සබීතා එහෙම තමා හිටියේ. 1998 වර්ෂයේදී මම BMICH එකේදී බැලුවා මේ ච්ත්‍රපටයේ අලුත් වර්ෂන් එක. ඔය ගීත ටිකමයි. ඒ කතාවමයි. අලුත් නළු නිලියන් සමඟ.
~~~~~ මේ නගරය මා ඔබ මුණ ගැසුණු නගරයයි ~~~~~
0

indika76
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:10434






--
07 Jan 2020 04:41 PM
@ මධුරංග මල්ලී...
මටනම් එහෙම එකක් මතක නැහැ..
චිත්‍රපට කිහිපයක්ම ප්‍රතිනිර්මාණය කරලා ආවා. ඒත් සුජාතා චිත්‍රපටය ප්‍රතිනිර්මාණය වුනේ නැහැ වගේ..
මම ටිකක් හොයල බලන්නම්..
0

indika76
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:10434






--
07 Jan 2020 04:45 PM
20. පුදුම ලේලි

තිරගත කළ දිනය: 1953-12-04

Main Actor : Prem Jayanth
Main Actress : Clarice De Silva
Director : A.S. Nagarajan
Producer : S.M.Nayagam
0

indika76
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:10434






--
07 Jan 2020 04:50 PM
21. වරද කාගෙද

තිරගත කළ දිනය: 1954-04-09

Main Actor : Prem Jayanth
Main Actress : Rita Rathnayake
Director : G.R. Rabo , T.R. Sundaram
Producer : K.Gunarthnam
0

indika76
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:10434






--
07 Jan 2020 04:58 PM
22. අයිරාංගනී

තිරගත කළ දිනය: 1954-04-10

Main Actor : B.A.W. Jayamanne
Main Actress : Rukmani Devi
Director : B.A.W. Jayamanne
Producer : B.A.W. Jayamanne
0

indika76
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:10434






--
07 Jan 2020 05:00 PM
මෙම චිත්‍රපටයේ
''තරු පායන ආකාසේ'' - රුක්‌මණී දේවි, මොහිදින් බෙග්,
''රාණී එන්කෝ නැගී මපෙම්'' - රුක්‌මණී දේවි, මොහිදින් බෙග්
වැනි ගීත ජනප්‍රිය විය...
0

indika76
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:10434






--
07 Jan 2020 05:10 PM
23. සරදියෙල්

තිරගත කළ දිනය: 1954-08-05

Main Actor : Mathayas Fernando
Main Actress : Theresa Weerasighe
Director : Sirisena Wimalaweera
Producer : Herbet Jayasighe , Sirisena Wimalaweera
0

indika76
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:10434






--
07 Jan 2020 05:12 PM
ලංකාදීප පුවත්පතෙනි....


සිරිසේන විමලවීර විසින් 1953 අග භාගයේ සරදියෙල්ගේ ජීවිත කතාව ඇසුරෙන් චිත්‍රපටයක් නිපදවීමට සැලසුම් කළේය.

ඒ සඳහා නළු නිළියන් 400ක් යොදා ගන්නා බව (1953 අගෝස්තු දෙසතිය) ධර්ම ශ්‍රී කල්දේරාගේ සංස්කරණය කළ චිත්‍රපටි පුවත්පතේ මුල් පිටුවෙන් වාර්තා කර තිබුණි. ඉරිදා ලංකාදීප කර්තෘ ඩී.බී. ධනපාල මහතා සරදියෙල් චිත්‍රපටයට වැඩි තැනක් දී තිබුණි. චිත්‍රපටය රූගත කරන ඡායාරූප නිළියන්ට වෙස් ගැන්වෙන හැටි චිත්‍රපටයේ ශබ්ද පරිපාලනය කරන හැටි චිත්‍රපටය සංස්කරණය කරන හැටි දැක්වෙන ඡායාරූප පිටුවක්ම පළ කරමින් මේ චිත්‍රපටයේ අධ්‍යක්ෂවරයාට උපරිම සහාය ලබා දී ඇත.

සරදියෙල් චිත්‍රපටයේ කතාව, තිර නාටකය හා දෙබස් ලියා අධ්‍යක්ෂණය කළේ සිරිසේන විමලවීරයන් විසිනි. ඔහු සරදියෙල් කතාවට අලුත් චරිත ද සිද්ධි ද ඇතුළත් කර තිබූ බව ආරංචියෙන් දැන ගත් සරදියෙල්ගේ මුණුබුරන් කණ්ඩායමක් තම විරෝධය පළ කළ පුවතක් 1953 සැප්තැම්බර් 20 වෙනි ඉරිදා ලංකාදීපයේ පළ වී තිබුණි. එහි ශීර්ෂපාඨය මෙසේය.

“පමුණුගම දීකිරි කෑ පරපුරේ නොසන්සුන්කමකි.”

“සාදන චිත්‍රපටි ගැන සරදියෙල් පෙළපත කැළඹේ.”

“විරෝධය දක්වා ලියුම් යවති.”

වාර්තාව ලියා තිබුණේ ඉරිදා ලංකාදීප පමුණුගම වාර්තාකරු විසිනි. එය අරඹා තිබුණේ මෙසේය.

උතුවන්කන්දේ සරදියෙල් අප්පුගේ ජීවිත කතාව සිරිසේන විමලවීර මහතා විසින් චිත්‍රපටයට නැඟීමේ ප්‍රවෘත්තිය දැන ගත් සරදියෙල්ගේ මුණුබුරන් කණ්ඩායමක් බලවත් සේ කුලප්පුව සිටිති.

මේ පිරිස කුලප්පු වී සිටියේ සරදියෙල්ගේ ජීවිත කතාව ඔවුන්ගෙන් හැර අන් කිසිදු තැනකින් ලබා ගත නොහැකි යැයි සලකා මේ නිෂ්පාදනය කරනු ලබන චිත්‍රපටයේ අසත්‍ය කරුණු ඇතුළත් වී ඔවුන්ගේ පරම්පරාවට අපකීර්තියක් අත්විය හැකි යැයි අදහස් කිරීමෙනි.

ජාඇල පමුණුගම මහවත්තේ පදිංචිව සිටින මේ මුණුබුරු කණ්ඩායමෙන් කිහිප දෙනෙකු විසින් සරදියෙල් චිත්‍රපටිය නිෂ්පාදක සිරිසේන විමලවීර මහතාට ලිපියක් ලියමින්, ඔබ නිපදවන සරදියෙල් චිත්‍රපටිය මගින් සරදියෙල්ටත් ඔහුගේ ලේ උරුමක්කරුවන් වන අපටත් නිගාවක් හෝ කැළලක් හෝ වූයේ නම් ඒ පිළිබඳ විරෝධය පළ කිරීමට නීතියෙන් අවස්ථාව හා අයිතිවාසිකම් ඇති බව විශේෂයෙන් මතක් කර සිටිමුයි දන්වා තිබුණි.
සරදියෙල් නිෂ්පාදක සිරිසේන විමලවීර මහතා මේ පිළිබඳව ඉරිදා ලංකාදීපයට ප්‍රකාශයක් කරමින් සරදියෙල් චිත්‍රපටය චිත්‍රයට නැඟීමට සඳහා කතා ප්‍රවෘත්තිය පදනම් කර ගත්තේ 1951 නොවැම්බර් 11 වෙනිදා ඉරිදා ලංකාදීප පත්‍රයේ පළ වූ සරදියෙල්ගේ නඩු විභාගය යන ලිපිය හා පොලිස් වාර්තාව බව කියා තිබුණි.

පමුණුගම මහවත්තේ (1953) පදිංචිව සිටි සරදියෙල් පරම්පරාවෙන් පැවත එන්නේ සරදියෙල්ගේ සහෝදරයකු වන පේදුරුගෙනි. ඔහු තම ග්‍රාමය වූ හාල්දඬුවනින් පැමිණ පමුණුගම මහවත්තේ පදිංචි වී තිබේ. එදා මහවත්තේ මේ පරම්පරාවෙන් පැවතෙන්නෝ හැට දෙනෙක් ජීවත්ව සිටියෝය. ඔවුන්ගේ ප්‍රධාන රැකියාව සුරුවම් කැපීමය. සරදියෙල්ගේ සහෝදරයා වූ පේදුරුගේ වාසස්ථානය පිහිටි ස්ථානයේ සරදියෙල් සැඟවී සිටි හෙයින් ඒ නිවාසය කැඩී ගොස් ඇති නමුත් ඒ පරම්පරාවේ වැදගත් ස්ථානයක් ලෙස ආරක්ෂා කර ගෙන තිබුණි.

සරදියෙල් පිළිබඳ ඔවුහු ගෞරවයෙන් කතා කර තිබේ. ඔහුගේ චරිතය මංකොල්ලකාරයකු සේ හැඳින්වීම පැතිර පවත්නා අසත්‍ය කරුණු නිසා සිදු වන්නක් හෙයින් කිසිසේත් එසේ නොසිදු විය යුත්තේ යැයි පරම්පරාව වෙනුවෙන් කතා කළ දීකිරි කෑවගේ පේදුරු කළ ප්‍රකාශයක් ද ඉරිදා ලංකාදීපය පත්‍රයේ පළ වී තිබුණි. මේ නොසන්සුන් තත්ත්වය යටතේ සිරිසේන විමලවීර මහතා විසින් සරදියෙල් චිත්‍රපටියේ කටයුතු අඩක් පමණ නිම කර තිබුණි.

සරදියෙල් චිත්‍රපටයේ කතාව සිරිසේන විමලවීරයන් ලියා තිබුණේ මේ ආකාරයටය.

වරින් වර ගමෙන් පැන යන සරදියෙල් වරක් පිටිසර ගමක ගඟින් මිනිසුන් එතෙර කරන තොටි​ෙයකි. දිනක් රටේ මහත්තයා අඟුලෙන් එගොඩ වීමට ආවේය. කවදත් දුප්පතුන් තලා පෙළන ධනවතුන් මාන්නක්කාරයන්, නුරුස්සන සරදියෙල් ඔහු අල්ලා ගඟට දැමීය. එගොඩට පැමිණි සරදියෙල් ගසකට නැගී ගමේ පැවති උත්සවයක් බලමින් සිටින අතර මරලතෝනියක් ඇසෙයි. කිඹුලා කෑවෝ යි හඬ ඇසී කිරිච්චියත් ගෙන දියට පැන පීනන විට රූමත් තරුණියක් කිඹුලකු විසින් ඇදගෙන යනු පෙනෙයි. කිඹුලා සමඟ සටන් කොට ඌ මරා ඇය බේරාගත් පසු ඇගේ පියා ඔහුට ප්‍රසංශා කරයි. මේ තරුණියගේ නම සිරිමලීය. ඇය හා සරදියෙල් අතර ප්‍රේමයක් හට ගනී.

මේ අතර රටේ මහතා ගඟට තල්ලු කිරීම නිසා පොලීසිය සරදියෙල් ඇල්ලීමට සිරිමලීගේ ගෙදරට එති.

පොලිසිය පළවා හරින සරදියෙල් ආරක්ෂාව පතා උතුවන්කන්දට යන්ට ලැහැස්ති වෙන විට සිරිමලී ඔහුට වෙඩි නොවදින හෙණරාජ තෙල දෙන්නීය. තංගා රූමතියකි. ධනවත් තරුණයන් දැලේ දමා සූදු පොළකට ගෙන ගොස් මැරවර මුදලාලි කෙනෙකුට බාර දෙන්නී තංගා ය. තංගාගේ මායමට හසු වූ සරදියෙල්ට ඇය ඇත්තටම ආදරය කළාය. සූදුවෙන් දිනන රහස් ඇය ඔහුට කියා දෙයි. සල්ලි වැඩි වැඩියෙන් දිනූ සරදියෙල් හා මැරවර මුදලාලි අතර ඇති වූ මාරක සටනින් මුදලාලි මිය යයි. තංගා ගැන බලාපොරොත්තුවෙන් සිටින සිරිමලා නම් තරුණයා සරදියෙල් අතර ද මාරක සටනක් ඇති වෙයි. ඔහු පරාජය කළ සරදියෙල් උතුවන්කන්දට යයි.
සරදියෙල්ගේ අතුරුදන් වීමෙන් ප්‍රේම වියෝගය ඉවසාගත නොහැකි නිසා සිරිමලී තම පියා ද සමග උතුවන්කන්දට ගිය විට දක්නට ලැබුණේ ඔහු හා තංගා ප්‍රේමයෙන් පසු වන බවය. කලකිරීමෙන් සිටි සිරිමලී, පියා සැඟවී සිටි අතර සිරිමලී සරදියෙල් හා තංගා වෙත යයි. සිරිමලී හඬා වැළපෙන අතර ඇගේ පියා සරදියෙල් වෙත යැවූ හී පාර වදින්නේ සිරිමලීටය. ඇය සරදියෙල්ගේ උකුල මත අවසන් හුස්ම හෙළුවාය.

හතර කෝරළයෙන්ම හාර දහසක් පමණ වැසියන් එකතු කරගෙන පොලිසිය සරදියෙල් ඇල්ලීමට එන බව ඔහුටත් ප්‍රාණ සම මිතුරු මම්මලේ මරික්කාර්ටත් අසන්නට ලැබේ. මේ දෙදෙනා ​සොල්දර ගෙදරක සිටින බව තංගාට පෙම් කළ සිරිමලා පොලිසියට ඔත්තුවක් දෙයි. පොලිසිය හා වෙඩි හුවමාරු කර ගන්නා අතර වෙඩි පහරකින් සරදියෙල් අත බැඳ තිබූ හෙණරාජ තෛලය සහිත සුරය කැඩී වැටෙයි. ඒ බව සරදියෙල් දැන නොසිටියේය. සරදියෙල්ට වෙඩි තැබීමට ඉදිරියට ආ පොලිස් නිලධාරී සභාන්, මම්මලේ තැබූ වෙඩි පහරින් මිය යයි. පොලිසියෙන් තැබූ තව වෙඩි පහරකින් සරදියෙල්ගේ අතක් තුවාල වෙයි. තුවක්කු බිම තැබීමට දුන් නියෝගය පිළිපැදීමෙන් පසු උතුවන්කන්දේ දරුණු සහාසිකයන් දෙදෙනා නීතියේ රැහැනට හසු වූහ. නඩු විභාග කිහිපයකින් ජූරි සභාවේ තීරණය අනුව ඔවුන් එල්ලා මැරීමට තීන්දු වෙයි.

“​ෙමච්චර කල් අපි හිතාගෙන හිටියේ තමුසේ හොරෙක්, අපරාධකාරයෙක්, නීචයෙක්, මංකොල්ලකාරයෙක්, මීනිමරුවෙක් කියලායි. නමුත් දැන් අපට තේරුණා තමුසෙ අපේ හිත මිතුරෙක්, ගැලවුම්කාරයෙක්, දුප්තාට පිහිට වන දෙවියෙක්.”

​ෙම් චිත්‍රපටයෙන් ප්‍රේක්ෂකයාට දුන්නේ සරදියෙල් ගැන දුප්පතුන් කළේ ඔහුගේ ගුණවැනීමක් වැනි පණිවුඩයකි. සරදියෙල් මංකොල්ලකෑවේ ධනවතුන්ගෙන්ය. ඔහු දාමරිකයකු වූයේ ඔවුන්ටයි. ඔහු කෙරේ පිහිටි මහඟු ගුණධර්ම රාශියක් තිබූ අතර ආලය හමුවේ උණුවන හදවතක් ද ඔහුට තිබූ බව නිරූපණය කිරීමට සිරිසේන විමලවීර අධ්‍යක්ෂවරයා උත්සාහ ගෙන ඇත.

සරදියෙල් චිත්‍රපටයේ ප්‍රධාන චරිතය රඟපෑවේ මතායස් ප්‍රනාන්දුය. ඔහු 1953 සිරිසේන විමලවීර අධ්‍යක්ෂණය කළ ‘පිටිසර කෙල්ල’ චිත්‍රපටයේ ද රඟපෑවේය.

එම චිත්‍රපටයේ රඟපෑ තෙරේසා වීරසිංහ මේ චිත්‍රපටයේ සිරිමලී ලෙස රඟ පෑ අතර තංගා ලෙස රඟපෑවේ ගර්ලි ගුණවර්ධනය. ඇය ජනප්‍රිය චිත්‍රපට නළු ස්ටැන්ලි පෙරේරාගේ බිරිඳය. ප්‍රවීණ චිත්‍රපට නිළි සබීතා පෙරේරාගේ මවය. මම්මලේ මරික්කාර් ලෙස ඇන්.ආර්. ඩයස් ද සිරිමලා ලෙස එච්.එස්. ජෝතිපාල ද රඟ පෑ අතර මාෂල් පෙරේරා, චන්ද්‍රදාස ද සරදියෙල් පවුලේ මුණුබුරන් කිහිප දෙනෙකුට රඟපා ඇත. හියුගෝ ප්‍රනාන්දු සංගීතය අධ්‍යක්ෂණය කළ මේ චිත්‍රපටය 1954 අගෝස්තු 05 වෙනිදා තිරගත වී ඇත.

සරදියෙල් චිත්‍රපටයේ ළමා සරදියෙල් ලෙස රඟ පෑ උපසේන විමලවීර හා කුඩා සරදියෙල්ගේ මිතුරකු ලෙස රඟ පෑ දයා(නන්ද) විමලවීර ද එදා රඟ පෑ හැටි අපට විස්තර කළේය. මේ දෙදෙනාම චිත්‍රපටයේ අධ්‍යක්ෂ සිරිසේන විමලවීරයන්ගේ පුතුන් දෙදෙනකි. චිත්‍රපට අධ්‍යක්ෂවරයකු හා කැමරා අධ්‍යක්ෂවරයකු වූ දයා විමලවීර ද චිත්‍රපට නිෂ්පාදකවරයකු හා චිත්‍රපට සංස්කරණ ශිල්පියකු වූ උපසේන විමලවීර ද සරදියෙල් චිත්‍රපටයට සම්බන්ධ අද ජීවතුන් අතර සිටින කලාකරුවන් දෙදෙනෙකි. දෙහිවල ඇන්ඩර්සන් පාරේ පදිංචිව සිටින දයා අතීතය සිහිපත් කළේ මෙසේය.

“මම සරදියෙල් චිත්‍රපටයේ රඟපාන කොට වයස අවුරුදු 12 පමණ ඇති. කොළොන්නාවේ ටෙරන්ස් ඇන්.ද. සිල්වා විද්‍යාලයේ ඉගෙන ගෙන සිටි මා මරදානේ ශාන්ත ​ෙජා්ෂප් විද්‍යාලයට පැමිණ එහි උගනිමින් හිටියෙ. ඒ කාලේ තාත්තා අසීරුතා මැද මේ චිත්‍රපටය කළේ. 1953 වසරේ තාත්තා කිරිබත්ගොඩ නව ජීවන චිත්‍රාගාරයේ ගම්බද දර්ශන රූගත කළේ. තාත්තා කැමරා ශිල්පී පෝල් මතායස් ප්‍රමුඛ කාර්මික පිරිස සමග උතුවන්කන්දට ගිය හැටි මට මැවිලා පේනවා. ඒ කාලේ චිත්‍රාගාරයේ තිබුණ වින්ටර් එවරට් කැමරාව ඔසවා ගෙන යාමට හය දෙනෙක් වත් ඕනෑ. ඒකට හරියන බැටරියත් බරයි. ත්‍රීෆේස් ජෙනරේටරයත් බරයි. මේවා උස්සාගෙන දිනපතා කන්ද නගින්න ඕනෑ.

ඒ කාලේ ශබ්දය පටිගත කිරීමේදී තාත්තා ලොකු අභියෝගයකට මුහුණ දුන්නේ. චිත්‍රාගාර දර්ශනවලදී ශබ්දය පටිගත කළේ රෑට. රෑට කිරිබත්ගොඩ නගරයේ කරත්ත නඩ පේලි යනවා කවි කිය කියා. ඒවා ඈතට යනකන් ඇහෙනවා. ඒනිසා කවි හඬ නැති වෙනකන් තාත්තා බලා හිටියා. චිත්‍රපටයේ දර්ශන රැසක් උතුවන්කන්දේ හා මාවනැල්ලේ රූපගත වුණේ. අනින් ගම්බද දර්ශන ගත්තේ කෘතිම ගෙවල් චිත්‍රාගාරයේ හදලා. ඒ කාලේ හැටියට (1953) චිත්‍රපටයට ගිය මුළු වියදම රුපියල් හැට පන්දාහයි.”

දයාගේ සොහොයුරු උපසේන විමලවීර ඒ අතීතය සිහිපත් කළේ මෙසේය.

“කොළොන්නාවේ ටෙරන්ස් ඇන්.ද. සිල්වා විද්‍යාලයේ ඉගෙනුම ලබමින් සිටි මට තාත්තාගේ චිත්‍රපටයේ සරදියෙල්ගේ ළමා කාලය රඟපෑවේ බයටමයි. මට එතකොට වයස අවුරුදු 10ක් විතර ඇති. සරදියෙල්ගේ කුඩා චරිතය නව ජීවන චිත්‍රාගාරයේ ඉදි කළ පාසලක මම අනික් දඟ ළමයි එක්ක රඟපෑවා.

හාමුදුරුවන් ඉගැන් වූ ‘ගණ දෙවියෝ නුවණ දෙන්න’ කවිය මම වැරදියට කියලා දඬුවම් ලබනවා. කඩල කාරයට ගහල කඩල අරන් යාළුවොත් එක්ක බෙදා ගෙන කන අවස්ථාව මට දැන් මතක් කර ගන්න පුළුවන්. මගේ ළමා කාලය ඉවර වෙන්නේ පාරේ දුවන දර්ශනයකින්. මේ දර්ශනය තාත්තා ගත්තේ කළු රෙද්දක් බිමට දාලා ඒ මත එක තැන දුවන්න පුරුදු කිරීමෙන්. ඊට පස්සේ එතැනම සරදියෙල්ට රඟපාන මතායෙස් ප්‍රනාන්දුව එක තැන දුවලා රූපගත කරලා එතැනින් රේස් කරත්තයක යන දර්ශනයකට සංස්කරණය වෙනවා.”

සරදියෙල් චිත්‍රපටයට විචාරක ප්‍රසංශා හිමිව ඇත. ජයවිලාල් විලේගොඩ පවසා තිබුණේ සරදියෙල් දේශීය ඇසකින් බලා සැනසුම් සුසුමක් හෙළිය හැකි බිය නැතිව සිංහල යැයි කිවහැකි චිත්‍රපටයක් බවය. ‘සංස්කෘති’ සඟරාවට විචාරයක් ලියූ අමරදාස වීරසිංහ පවසා තිබුණේ සරදියෙල් ග්‍රාම්‍ය ඇඳුම් මෝස්තර ප්‍රදර්ශන, බජව්, බයිලා, චූන්, කොමිට්, ඝෝර භීෂණ සිද්ධි ආදියෙන් තොරව ජීවිතය විකෘති කොට නොදක්වා නරඹන්නන් තුළ ස්වස්ථ විනෝදයක් ඇති කළ චිත්‍රපටයක් බවය.

සරදියෙල් චරිතය ඇසුරෙන් ඇන්ටන් ග්‍රෙගරි විසින්ද චිත්‍රපටයක් නිපදවා ඇත. 1986දී තිරගත වූ සූර සරදියෙල් නැමැති එම චිත්‍රපටයේ ප්‍රධාන චරිතය රඟපා ඇත්තේ රවීන්ද්‍ර රන්දෙණිය විසිනි.
0

Udari
Super Senior Member
Super Senior Member
Posts:5555






--
07 Jan 2020 10:50 PM
සින්හල ෆිලුමක් කාලෙකින් බැලුවෙ නෑනේ😔😔
0

Imalka
Veteran Member
Veteran Member
Posts:4522






--
07 Jan 2020 11:02 PM
Posted By Udari on 07 Jan 2020 10:50 PM
සින්හල ෆිලුමක් කාලෙකින් බැලුවෙ නෑනේ😔😔
   සේහ්හ්...අපරාදේ නේ. ලංකාවේ චන්ද ප්‍රතිඵල බැලුවා නම් ටීවී එකේ..පැය 48 තිස්සේ බලන්න තිබ්බ ෆිලුම් එකක්ම 
0

indika76
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:10434






--
08 Jan 2020 08:09 AM
සමහර ඩිත්‍රපට බලලාම එපා වෙලා තියෙන්නේ...
0

isurusam
Super Senior Member
Super Senior Member
Posts:7342






--
08 Jan 2020 08:50 AM
Posted By Imalka on 07 Jan 2020 11:02 PM
Posted By Udari on 07 Jan 2020 10:50 PM
සින්හල ෆිලුමක් කාලෙකින් බැලුවෙ නෑනේ😔😔
   සේහ්හ්...අපරාදේ නේ. ලංකාවේ චන්ද ප්‍රතිඵල බැලුවා නම් ටීවී එකේ..පැය 48 තිස්සේ බලන්න තිබ්බ ෆිලුම් එකක්ම 

හැමදාම යන ඒවා තමයි යන්නේ .......
0

maduranga001
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:14112






--
08 Jan 2020 09:55 AM
Posted By indika76 on 07 Jan 2020 04:41 PM
@ මධුරංග මල්ලී...
මටනම් එහෙම එකක් මතක නැහැ..
චිත්‍රපට කිහිපයක්ම ප්‍රතිනිර්මාණය කරලා ආවා. ඒත් සුජාතා චිත්‍රපටය ප්‍රතිනිර්මාණය වුනේ නැහැ වගේ..
මම ටිකක් හොයල බලන්නම්..
මේකේ ප්‍රති නිර්මාණයක් තිබ්බා. සුජාතා තමා ඒකෙත් නම. මම 11 වසරේදී බැලුවෙ. සඳු ටික ඒවම උනාට අලුතින් ගහල තිබ්බා. ලතා වල්පොල තමා පැරණි ගාය්කාවන් වෙනුවට ගීත කිව්වේ. සුනෙත් වල්පොල ධර්මදාස වල්පොල වෙනුවට ගීත කිව්වේ. නව සංගීතය සමඟ.
~~~~~ මේ නගරය මා ඔබ මුණ ගැසුණු නගරයයි ~~~~~
0

indika76
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:10434






--
08 Jan 2020 03:44 PM
හරිනේ මල්ලී.. ඇවිල්ලා තියෙනවානේ...
1994 වර්ෂයේ ඇවිත් තියෙනවා.. සනත් සහ සබීතා තමයි රගපාලා තියෙන්නේ..
0

indika76
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:10434






--
16 Jan 2020 06:55 PM
24. අහංකාර ස්ත්‍රී

තිරගත කළ දිනය: 1954-09-17

Main Actor : Ravindra Rupasena , Anasta Wayala Fernando
Main Actress : Leena De Silva
Director : A.B. Raja
Producer : S.M.Nayagam
0

indika76
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:10434






--
16 Jan 2020 06:58 PM
ලෝකය පෙරළෙයි කාලෙ ගෙවී යයි මරුව ළඟා වෙනවා
සිතු දේ නොම වෙයි නොසිතු දෙයක් වෙයි ලොව දම් කැරකෙනවා..

ලංකාරෙන් මලක් පිපී සැලෙන්නේ
බමරෙක් එය පිළිකුල් කරන්නේ
සෝබා දර්මේට නිගා දෙවන්නේ....

‘අහංකාර ස්ත්‍රී’ චිත්‍රපටයට හියුගෝ මාස්ටර් ලියූ ‍මේ ගීත දෙක ඉතා ජනප්‍රිය විය. ලංකා ලංකා ජීවිතේ විකාරයකි වැනි ගීතද එහි අඩංගුය.
0

indika76
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:10434






--
16 Jan 2020 07:02 PM
25. රදල පිළිරුව

තිරගත කළ දිනය: 1954-12-24

Main Actor : Laddy Ranasinghe
Main Actress : Mili Kahandawala, Rita Rathnayake
Director : T.R. Sundaram
Producer : K.Gunarthnam
0

indika76
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:10434






--
16 Jan 2020 07:05 PM
සිනමාවට නැඟුණු ප්‍රථම උපහාස කතාව

‘රපියෙල් බාස් කිඹිසින්න විය - උදේ අවදි වූ වේලේ පටන් තොරතෝංචියක් නැතිව, කිඹිසින්න විය. ඔහුට හැඳීගෙන එන්නේ, හෙම්බිරිස්සාවකි. වෙන මිනිහකුට නම්, මේ හෙම්බිරිස්සාව කරදරයකි - නිව්මෝනියා වැනි භයානක රෝගයකට වුවත්, පාර කැපෙන්නට හැකි හෙයින් පරෙස්සම් විය යුත්තකි. එහෙත් රපියෙල් බාස්ට මේ හෙම්බිරිස්සාව ප්‍ර‌ීතියකි. ප්‍ර‌ීතිය වුණේ, අන් කිසිවක් නිසා නොව, වැළඳුණේ, හොඳ කෙනෙකුගෙන් හෙයිනි. රදළ කෙනෙකුගෙන් වැලඳුණු හෙම්බිරිස්සාව, අහක දැමිය යුත්තක් නොවේ’’

සාහිත්‍ය කීර්ති ඩබ්ලියූ.ඒ.සිල්වා මහතා 1939 වැන්නේ මාර්තු 10 වැනි දින මතුරට දී ලියා නිම කළ දස වැනි නවකතාව වූ ‘රදළ පිළිරුව’ ඇරඹෙන්නේ එසේය. ‘රදල පිළිරුව’ ඉංග්‍රීසියෙන් සඳහන්ව ඇත්තේ Radala Piliruwa Or 'THE PUPPET NOBLEMAN' කියාය.

පාන් පෙට්ටිය ඔළුවේ තබාගෙන ‘පාන් පාන්’ කියමින් වෙළෙඳ‌ාමේ ගිය රපියෙල් බාස් සුදුසු රැකියාවක් සොය සොයා කොළඹ වීථි ගානේ රස්තියාදු වෙමින් සිට අයිස් ක්‍රීම් වෙළෙඳාම, පාන් විකිණීම ආදියෙන් කිසිම සරුවක් නොවූයෙන් උඩරට තේවත්තක රක්ෂාවකට ගියේය. හෙතෙම ක්‍රමයෙන් භාග්‍යය ලබන්නට විය. වතු ජීවිතය ඇරඹූ ඔහු පසුව ගොඩනැගිලි කොන්ත්‍රාත් කරුවකු වී මුදල් හදල් හම්බ කර ගෙන යළිත් කොළඹ දෙමටගොඩ පදිංචියට ආවේය. මුදල් හදල් අතේ වැඩි වෙන්නට වෙන්නට අතීතය මතක් කරනු ලැබීම ද අප්‍රිය කළේය. අන් කිසිවක් තබා ඔහු මෙතරම් තත්ත්වයකට ගෙන ඒමට එකම බලපෑම වූ සිය පරණ පැළැන්තියේ බිරිඳ වන හෙලේනාගේ දර්ශනය ද ඔහුට සතුට ගෙන දෙන්නක් නොවීය.

කොළඹ කුරුඳුවත්තේ විශාල නිවසක් මිළ දී ගත් රපියෙල් බාස් අහංකාරයෙන් මත්විය. ලොකු ලොක්කන් ඇසුරු කිරීම ඉතා ප්‍රිය මනාප විය. මෙකල ඔහු ආශ්‍රයට වැටුණු චාලි හාමු නමැත්තකු නිසා මේ රදළ පිස්සුව දෙගුණ තෙගුණ විය. චාලි හාමු කියන පදයට රපියෙල් බාස්ට නටන්නට සිදුවිය. මේ කරදරය නිසා වඩාත් කරදරයට පත්වූයේ බිරිඳ හෙලේනාත්, දියණිය වන නන්ද‌ාවතීත් ගෙදර මෙහෙකාරිය වූ අයෙෂාත්ය.

රපියෙල් බාස්ගේ මේ අලුත් පිස්සුව කෙරෙහි කළකිරී සිටි තවත් කෙනෙකු වූයේ ඔහුගේ ලියන්නා වූ ජස්ටින් ​ෙෆාන්සේකාය. ඔහු රපියෙල් බාස්ට මෙන්ම ගෙදර ස්වාමිදුවටද, දියණියට හිතවත්ය. චාලි හාමු තමා හා විවාහ ගිවිස ගෙන සිටි ලැවිනියා නම් වැන්දඹු වලව්කාරිය රපියෙල්බාස්ට ජෝඩු කොට මුදල් ගැරීමට සමත් විය.

ලැවිනියා කෙරෙහි සිත ඇදී ගිය රපියෙල් බාස් කොණ්ඩය කපා, කලිසන් කෝට් අඳින්නට පටන් ගත්තේය. දිනක් ළමා තැනීම රපියෙල් බාස් බංගලාවට කැඳවන බව චාලි හාමු දන්නා පණ්ඩිතයකු ගෙන්වා පිළිගැනීමේ සිරිත්, උගැන්නුවේය. මොහුගේ නම ශ්‍රී කමලනාථය. ඊට අමතරව සංගීතඥයෙක් ගෙන්වා සංගීතය ඔහු උගත්තේය. දැන් රපියෙල් ‘මිස්ට රෆායෙල්’ ය. ඔහු පණ්ඩිතයාගෙන් ව්‍යාකරණ ශාස්ත්‍රය පාළි සංස්කෘත, ප්‍රාකෘතාදිය චන්දස්, අලංකාර ඉගෙන ගත්තේය. නවීන පන්නයේ පුස්තකාලයක්ද නිවසේ ඉඳි කර ගත්තේය. ඔහුගේ උපදේශකයා කිළිටි ඇඳුම් අඳින, විකාර ඇඳුමකින් සැරසුණු කමලනාථ පඬිවරයා කෝලමක් බඳු චරිතයකි.
මිස්ටර් රෆායල්ගේ දියණිය ගිල්බට් නම් තරුණයකු හා පෙමින් වෙළී සිටියාය. මුලදී ඔවුන්ගේ විවාහයට කැමතිව සිටි රෆායෙල් රදළ පිස්සුව නිසා ඔහුගේ වංශයට, පුරාජේරුව මදි වී තම දියණිය චාලි හාමුට විවාහ කර දීමට සිතුවේය. ගිල්බට්ට මෙය දැරිය නොහැකි දුකක් විය. නන්ද‌ාවතීද ගිල්බට් අමතක කර දැමීමට නොහැකිව ළතවූවාය. ගිල්බට්ට මෙහිදී පිහිටට ආවේ කාවන් නම් හිත මිතුරාය. ඔහු රාෆායෙල්ගේ රදළ උණ සනීප කිරීමට උපායක් සෙවීය. එය ක්‍රියාත්මක විය. නන්දාවතීට විවාහයට සුදුසු සියම් කුමාරයෙක් ගැන කාවන් රෆායෙල්ට යෝජනා කළේය.

මේ යෝජනාවට හෙලේනා හා නන්ද්‍රවතී විරුද්ධ විය. රාෆායෙල් සියම් දූත පිරිසට තම බංගලාවට ආරාධනා කළේය. අවසානයේ සියම් කුමාරයා ගිල්බට් බව සැවොම දැන ගත්තේ විවාහ ගිවිස ගැනීමෙන් පසුවය. රෆායෙල් තම රදළ පිස්සුව නිමා කරමින් නව යුවළට ආශිර්වාදය කළේය. නන්දාවතී ගිල්බට් සමඟ ද චාලි ලැවිනියා සමගද, ගෙදර මෙහෙකාරිය අයෙෂා හා රියැදුරු තෝමස්ද විවාහ වීමෙන් සියලු ප්‍රශ්න නිමාවට පත්වෙයි. ර​ෆායෙල් නැවත ‘රපියෙල් බාස්’ වීමෙන් පසු තම බිරිඳ හෙලේනාගේ අගය වැඩි වැඩියෙන් වැටහිණි.

‘රදළ පිළිරුව’නවකතාව ඩබ්ලියු.ඒ. සිල්වා මහතාගේ සෙසු නවකතාවල මෙන් මිනිමැරුම් දිවි නසා ගැනීම් නැත. එය උපහාස රසය පිරි කතාවකි. ප්‍රංශ ජාතික නාට්‍යකරුවකු වූ මෝලියර්ගේ ‘ල බුර්ජවා ජොංටිඔම් Le Bourgeois Gentlihomme' (The Would be gentleman) නම් කෘතියෙන් සිංහලයට ගළපා ගන්නා ලද්දක් බව එදිරිවීර සරච්චන්ද්‍රයෝ ‘සිංහල නවකථා ඉතිහාසය හා විචාරය’ ග්‍රන්ථයේ පළකරති. ඇතැම් තැනක සංවාද පවා මෝලියර්ගේ නාට්‍යයෙන් පරිවර්තනය කර ඇති බවත්, මේ කෘතියෙන් සිල්වා මහතා රදලවරුන්ගේ ජීවිතය උපහාසයට ලක්ව ඇතැයි ද ඔහු පවසයි.

‘රදල පිළිරුව සිනමාවට නැඟෙන්නේ 1954 වසරේ මුල භාගයේදීය. ඒ මදුරාසියේ සේලම් නුවර මොඩර්න් චිත්‍රාගාරයේදීය. එය සිනමාවට නැගීමේ පසුබිම් කතාවේ ප්‍රධාන චරිතය 1956 මහා මැතිවරණයෙන් ජයලබා කැබිනට් ඇමැතිවරයකු වූ ටී.බී.ඉලංගරත්න මහතාය.

මහනුවර කච්චේරියේ ලිපිකරුවකු ලෙස සේවය කරන කාලේ ‘නිකං ආවා’ ‘හඳහන’ ඩබ්ලියු.ඒ. සිල්වාගේ ‘රදළ පිළිරුව’ නවකතාව ඇසුරෙන් ​ෙගාතන ලද නාට්‍යය ද රචනා කොට නිෂ්පාදනය කළ ඉලංගරත්නගේ සිත තිබුණේ කවදා හෝ සිනමා ක්ෂත්‍රයට සම්බන්ධවීමටය. මේ කාලයේ ඉලංගරත්නයන්ගේ සමීපතම මිතුරෙකු වූයේ නීතිඥ එස්.නඩේසන්ය. නවකතා රචනයට පිවිසි ඉලංගරත්නයන් ‘විලම්බීත’ පොත ලියා තිබෙනු දුටු න​ෙඩ්සන් එය මුද්‍රණය කර ගැනීමට සිනමාස් සමාගමේ අධිපති කේ. ගුණරත්නම්ගේ අනුග්‍රහය ලබා දී ඇත.

මේ වන විට ‘සුජාතා’ චිත්‍රපටයේ නිෂ්පාදන අධිකාරිව සිටි ටී​. සෝමසේකරන්, ගුණරත්නම් සමඟ අමනාප වී සිටියේය. හොඳ කතා කාරයකු වූ ඉලංගරත්නයන් ගුණරත්නම් විසින් සේලම් නුවරට කැඳවාගෙන ගොස් චිත්‍රපට අධ්‍යක්ෂ ටී. සුන්දරම් හඳුන්වා දී චිත්‍රපට කතාවක් ලියන ලෙස කීවේය.

‘මගේ කාර්ය භාරයන් වෙහෙස වූත්, රසවත් විය. අධ්‍යක්ෂතුමා සිංහල නොදත් නිසා දෙබස් විලාසය හා ​ෙව්ගය මට කියා දුන්නේ රැඟුමෙන් හා හස්ක මුද්‍රා වෙන්ය. මේ චිත්‍රපටයේ නම ‘වරද කාගේද?’ ය. මම මේ චිත්‍රපටයේ ශිෂ්ට සම්පන්න කරුණාවන්තයකුගේ චරිතය රඟපෑවෙමි. ‘වරද කාගේද’ චිත්‍රපටය සාර්ථකව තිර ගත වීමෙන් පසු සිනමාස් සමාගමේ ඊළඟ නිෂ්පාදනය සඳහා සුදුසු කතාවක් තෝරා ගැනීම. මට භාර විය. මම ‘රදළ පිළිරුව’ යෝජනා කළෙමි. වේදිකා නාට්‍යයක් ලෙස මා සකස්කර මහනුවර විනෝද රංග මණ්ඩලය ලවා රඟ දැක්වීමෙන් එයට ප්‍රසිද්ධියක් ලබා තිබුණි.

නිෂ්පාදකවරයා සහ කතුවරයා සමඟ දීර්ඝ සාකච්ඡාවක් කර එම යෝජනාව සම්මත කර ගත් පසු ඩබ්ලිව්.ඒ. සිල්වා මහතා සමඟ මම නැවත සේලම් බලා ගියෙමි. ඩබ්ලිව්.ඒ සිල්වා මහතාණන්ගේ පරිශ්‍රමය වූයේ දෙබස් සියල්ලම ව්‍යාකරණානුකූලව හෙවත් ‘පොතේ භාෂාවෙන්’ සකස් කිරීමටය. එය ස්වභාවිකත්වයටත් තාත්විකත්වයටත් බාධාවක් බව තරයේ කියා සිටියෙමි. අන්තිමේදී මගේ කාරුණික බලවත් ඉල්ලීමට ඔහු එකඟ විය. එහෙත් ඇතැම් ජවනිකා සකස් කිරීමත් කැමරා ගත කිරීමත් ඔහුට රහසින් කිරීමට සිදුවිය.

මේ තොරතුරු එන්නේ ටී.බී. ඉලංගරත්නයන් විසින් ලියා ඇති ‘යුගයක ගමන’ කෘතියේය. මුලදී රෆායෙල් ලෙස තේරාගෙන සිටි නළුවාට වඩා ඉලංගරත්නයන් හොඳ යයි අධ්‍යාක්ෂවරයා යෝජනා කළත් ඔහු ඒ වෙනුවට දොස්තර ඔලිවර් නම් ළන්දේසි වෛද්‍යවරයාගේ චරිතය තෝරා ඇත.

‘චිත්‍රපටයේ වැඩ කටයුතු බැලීමට සිල්වා මහතා සේලම් නගරයට සැපත් වී මොඩර්න් චිත්‍රගාරයට නුදුරින් පිහිටි වික්ටෝරියා හෝටලයේ නවාතැන් ගෙන ඉලංගරත්නයන් සමඟ චිත්‍රපටයේ වැඩ කටයුතු ආරම්භ කළත් ‘රදළ පිළිරුව’ සිනමා ගත කළ ආකාරය ඔහුගේ සිත් නොගත්තේය. දෙසතියකට පමණ පසු චිත්‍රපටය මෙහෙය වූ අධ්‍යක්ෂවරයා සමඟ නොයෙක් මත භේද ඇතිකර ගන්නටත්, නළු නිළියන් පුහුණු කිරීමේ අඩු ලුහුඩුකම් දක්වමින්. සුළු වරදකට පවා තදින් කිපුණු හෙයින් නොයෙක් විට ඔහුගේ නහරගත රුධිරය කෝපාග්නියෙන් දැෙවන්නට විය.

‘රදල පිළිරුව’ වෙනුවෙන් දෙමසක් පමණ දැඩි වෙහෙසට පත් වූ ඔහු පෙරළා දියතලාවට සැපත් වූයේ අන්තයට පිරිහුණු ශරීර ශක්තියෙන් යුක්තව බව සිල්වා සූරින්ගේ චරිතය වූ ‘කතා රජ කතාව’ කෘතියේ කර්තෘ කේ.එච්.ඒ ධර්මසේකරයන් සඳහන් කර ඇත.

‘රදල පිළිරුව’ චිත්‍රපටයේ එකල සිටි දක්ෂ චරිතාංග නළු නිළියෝ රඟපෑහ. රපියෙල් බාස් නොහොත් මිස්ටර් රාෆයෙල් ලෙස ලැඩී රණසිංහ ද, ඔහුගේ බිරිඳ හෙලේනා ලෙස මිලී කහඳවල ද, දියණිය නන්ද‌ාවතී ලෙස රීටා රත්නායක ද, ගිල්බට් ලෙස හර්බ්ට් සෙනෙවිරත්න ද, චාලි හාමු ලෙස ඩොමී ජයවර්ධන ද, ලැවිනියා ලෙස ශාන්ති ලේඛා ද, ජෝන් ලෙස ප්‍රේමනාත් මොරායස්ද, තෝමස් ලෙස ක්‍රිස්ටි ලෙනාඩ් පෙරේරා, කමලනාත පණ්ඩිතයා ලෙස බන්දු ගුණසේකරද, අයේෂා ලෙස උදුලා දාබරේද ඩොලී ලෙස ලතා ප්‍රනාන්දු (වල්පොළ) ද රඟපෑහ.

‘රදල පිළිරුව’ චිත්‍රපටයේ සියලුම ගීත ජනප්‍රිය වී ඇත. සංගීත අධ්‍යක්ෂණය ඉන්දීය ජාතික එස්. දර්ශනමූර්තිය. ඩී.ටී. ප්‍රනාන්දු, හර්බට් එම්.සෙනෙවිරත් ගීත රචනා කර ඇත. ඒ ගීත සියල්ල මහාචාර්ය සුනිල් ආරියරත්න තම සිංහල චිත්‍රපට ගීතාවලියේ දක්වා තිබුණි.

‘සුදෝ සුදෝ එන්න සුදෝ මාගෙ ප්‍රේම සිනමාවේ’ ගායනය මොහිදීන් බෙග් සහ ජමුණා රාණි) ‘මිහිර පෙන්නා දී ආලේ පෑ මා හඳේ ‘සුන් සුන් සුන් ඩාලිං මා’ ගායනය - ධර්මදාස වල්පොළ හා ලතා) ‘නම්බුව සොයා සොයා’ (ලතා) ‘ශාන්ති වේවා, නිරෝගි වේවා’ (ජමුනා රාණි සහ පිරිස) මේ ගීත අතරින් වඩාත් ජනප්‍රිය වී ඇත.

‘රදල පිළිරුව’ චිත්‍රපටයට සම්බන්ධ බොහෝ කලාකරුවන් කලාකාරියන් අද ජීවතුන්ගෙන් සමුගෙනය. කමලනාථ පඩිතුමා ලෙස රඟපෑ බන්දු ගුණසේකර (පසුව ඔහු චිත්‍රපට අධ්‍යක්ෂවරයෙක් විය) මොරටු වේ සොයිසා මහල් නිවස සංකීර්ණයේ ඕ 7/2/3 නිවසේ පදිංචිව සිටියි. ඔහු 88 හැවිරිදිය.

‘‘මම රදල පිළිරුවේ රඟපෑවේ කිළිටි පණ්ඩිතයෙක්ගේ චරිතයක්. චිත්‍රපටය තිරගත වූ කාලයේ මම බොරැල්ලේ පදික වේදිකාවේ ඇවිදගෙන යන කොට මාව දැකලා ප්‍රේක්ෂකයෙක් තව ප්‍රේක්ෂකයෙකුට කිව්වා ‘අන්න යනවා අපි බලපු පික්චර් එකේ ගඳ පණ්ඩිතයා කියලා. අනික් ප්‍රේක්ෂකයා කිව්වා ඌ තමයි මිනිහා ගඳයා’ කියලා. ‘මට තනියම හිනා. චිත්‍රපටයේ මම රඟපෑ පණ්ඩිතයාගේ චරිතය නාන්නේ නැති අපිරිසිදු ඇඳගත් මිනිහෙක්. ඒ වුණාට ලංකාදීපයේ කරුණාසේන ජයලත් එයාගේ විචාරයේ කියලා තිබුණා චිත්‍රපටයේ හොඳම නළුවා මම බවයි’’ බන්දු ගුණසේකර මා සමඟ කීය.

උදුලා ද‌ාබරේ මත්තේගොඩ නිවාස සංකීර්ණයේ 5 ඕ/20/08 නිවසේ වෙසෙන්නීය. චිත්‍රපටයේ ජනප්‍රිය ගීත ගායනා කරමින් රඟපෑ 84 හැවිරිදි වියේ පසුවන ලතා මාලඹේ පදිංචිව සිටින්නීය.

රදල පිළිරුව චිත්‍රපටය 1954 දෙසැම්බර් 24 වෙනිදා ගාමිණී, සැෆයාර් ඇතුළු සිනමාහල් 10 ක තිරගත වී අැත. සිංහල සිනමාවට නැඟුණු දෙවන නවකතාව ‘රදල පිළිරුව’ ය මුල් නවකතාව වූයේ ‘කැලෑහඳ’ය
‘දිනමිණ’ පත්‍රයේ ජයවිලාල් විලේගොඩ රදල පිළිරුව ගැන මෙසේ ලියා තිබුණි.

‘මේ චිත්‍රපටයේ ඉතා හොඳ ජවනිකා කිහිපයක් ඇත. ඒ. ඩබ්ලිව්.ඒ. සිල්වා මහතාගේ පොතට අනුකූලව චිත්‍රපට ගත කෙරුණ ඒවාය. රපියෙල් බාස් සංගීතය හා භාෂාව ඉගෙන ගන්නා කොටස් හා සියම් අමුත්තන් පිළිබඳ ජවනිකා පෙළ තිරයේ නිරූපණය වන්නේ පොතේ එන අයුරින්ම යයි මම සිතමි. චිත්‍රපටයේ එන හොඳම ජවනිකා කීපය ද ඒවා යයි මම සිතමි.

ජයවිලාල්ගේ මතය අනුව රපියෙල් ලෙස රඟපාන ලැඩී රණසිංහ ඉතා දක්ෂ ලෙස රඟපායි. එතෙක් ආයා අප්පු චරිත රඟපෑ බර්ට්‍රම් ප්‍රනාන්දු (කාවන්) නළුවකුගේ දක්ෂතාව පෙන්විය නොහැකි බවට ජයවිලාල් අනතුරු අඟවා ඇත. පණ්ඩිත කමලනාත ලෙස රඟ පෑ බන්දු ගුණසේකරට ජයවිලාල්ගේ ප්‍රශංසාව ලැබී ඇත. 1954 දෙසැම්බර් 26 වෙනිදා ‘ඉරිද‌ා ලංකාදීප’ පත්‍රයේ ‘රදල පිළිරුව’ ගැන මුළු පිටුවක්ම ලියා තිබුණි. නවකථාවේ කතා වස්තුව පළ කර තිබූ අතර මේ කතාවෙත් තිරගතවන චිත්‍රපටයේත් සමාන අසමානකම් මේ ලිපියෙන් දක්වා තිබුණි. මේ ලිපිය ලියූ ලියුම්කරුගේ නම පළවී නොතිබුණත් එය කරුණාසේන ජයලත් ලියා ඇති බවට අනුමාන කළ හැකිය.

‘සංස්කෘති’ සඟරාවට අමරද‌ාස වීරසිංහ ලියූ චිත්‍රපට විචාරයේ වූයේ ‘රදල පිළිරුව’ ක්‍රමයෙන් පිරිහුණු ශුර නළුවෙක්’ කියාය.

‘ප්‍රේමතරගයෙන් අපගේ ප්‍රශංසාව දිනාගත් ලැඩී රණසිංහ නම් නළුවා රදල පිළිරුවෙන් විනාශ වී ගියේය. ඔහු බොහෝ වේලාවක් යනතුරු ලැඩී රණසිංහ ද එඩී ජයමාන්නද යනු හිතා ගැනීමට අපහසුවිය. ඔහු රඟපෑවේ රපියෙල් බාස් නම් මෝඩ මිනිසාගේ චරිතය නොව එඩී ජයමාන්න නම් විකට නළුවාගේ පිළිරුවක් ලෙසය. දැන් ඔහු ගැනද අප යම් කිසි බලාපොරොත්තුවක් තබා තිබුණේ නම් එය අත්හැරීම හොඳය. අනිත් නළු නිළියන් ගැන කථා කිරීමට මම වෙහෙස නොවෙමි.

‘රදල පිළිරුව’ නවකථාවේ සමාජ විද්‍යාත්මක පැත්තෙන් එකල (1938 දී පමණ) ලංකාවේ තිබුණ සිනමාහලක් ගැන ද කියවෙයි. ඒ 1930 වසරේ ආරම්භ කළ කොටුවේ රීගල් සිනමාහල ගැනය. නන්දාවතීගේ පෙම්වතා වූ ගිල්බට් තම ප්‍රියාවිය ගැන වැරදි අවබෝධයකින්, බස් රියකින් කොටුවේ රීගල් සිනමාහල පසුකර යන විට දුටු අවස්ථාවක් ලේඛක සිල්වා මහතා මෙසේ විස්තර කොට තිබුණි.

‘ලේන්සුවකින් පවන් සල - සලා, වට - පිට බලන ඔහුට බස් රිය, රීගල් සිනමා ශාලාව පසු කර යන විට එහි විශාල සිතියමක, තරුණයකු තරුණියකට පිස්තෝලයකින් වෙඩි තබන්නට සැරසෙන විලාසයක් පෙනිණි. ඒ තරුණිය ඔහුට පෙනුණේ, නන්දාවතීය මෙනි. ඇය බියෙන් විකසිත වූ දෙනෙතින් යුත් හිස ඔසවාගෙන පිටි අතට දිගු හැර ගත් යුගත් ඝෝෂාවක ගසා ගෙන ලය ඉදිරියට ලා ගෙන සිටින සැටි’’

ඒ.ඩී. රන්ජිත් කුමාර
ලංකාදීප පුවත්පතෙනි...
0

indika76
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:10434






--
16 Jan 2020 07:06 PM
26. සුරංගනී

තිරගත කළ දිනය: 1955-02-19

Main Actor : Eddy Junior
Main Actress : Kanthi Gunathunga
Director : K.Wembu , Syril P. Abeyrathna
0

indika76
Most Senior Member
Most Senior Member
Posts:10434






--
16 Jan 2020 07:08 PM
27. අශෝක

තිරගත කළ දිනය: 1955-03-04

Director : Sirisena Wimalaweera
Producer : Darmadasa Kulathunga
0
You are not authorized to post a reply.
Page 5 of 9 << < 34567 > >>